onsdag, september 20, 2006

Hur bra är inte Linda Skugge?

"Om jag var politiker skulle jag inte kunna låta bli att vara för ärlig och cynisk. Till alla pensionärer som gnäller om låg pension skulle jag till slut säga med hög röst: Och vem tvingade dig att stanna hemma med barnen i 13 år? Du hade liksom ett val som yngre. Men du sket i det.

Och till alla exceptionellt gnälliga unga människor som klagar på att det inte finns några jobb skulle jag säga: Du hoppade av gymnasiet och tror att det ska finnas jobb, är du helt dum i huvudet eller? Du gick nån sketen kulturlinje på gymnasiet och nu tror du att det ska finnas jobb för dig. Please, lite verklighetsförankring tack.
Och till alla sjuka skulle jag säga: Ja men varför har ni inte tagit privat sjukförsäkring? Hur kan ni vara så naiva att ni tror att pappa staten ska finnas där för er? Det går liksom inte till så. Det enda man vet säkert är att man alltid är sin egen lyckas smed. Punkt.


Det vill säga: vad är bäst, en gedigen utbildning från Handels eller "skrivarlinjen"? Varför förstår inte människor att man redan från unga år måste ta ansvar för sina egna liv, vilket innebär utbildning och privata försäkringar.

Jag blir helt galen på detta curlingsamhälle där staten curlar vuxna människor så att alla blir helt handlingsförlamade och tror att det ska finnas bidrag där för dem så fort nånting händer. Trots att ni är vuxna så låter ni som pubbeungar som gnäller "men vi har ju ingen lokal". Det är klart att det inte finns några jobb eftersom samhället består av några slags jättebebisar som inte kan ta hand om sig själva eller göra egna vettiga val. Livet handlar INTE om att förverkliga sig själv och sån bullshit, det handlar om att försörja sig själv och sin familj."

Läs hennes krönika
här.

Inga kommentarer: